3. Arcen - Reuver

Ik heb een dagje vrij en besluit 2 dagen op rij te gaan. Het is nog steeds mooi weer en ondanks dat gevraagd wordt om niet te reizen als het niet nodig is (vanwege corona) voel ik me niet bezwaard. Ik ben vrijwel de enige in de vroege trein, en op de terugweg is er ook ruim voldoende plaats in de trein en in de bus. Als dat niet zo zou zijn verzin ik iets anders.

De route gaat voornamelijk over lange bospaden en langs grote open vlaktes, prachtig mooi. Onderweg is de route zowel mijn tocht, maar ook het Pieterpad én zelfs de Camino! 

Ik maak een foto voor Paul omdat hij volgend jaar het zogenaamde Jacobspad gaat lopen. Dit is een stuk van de Camino van Millingen a/d Rijn naar IJsden. Hij doet dit om geld in te zamelen voor het KWF en loopt een week lang, elke dag met een ander persoon, deze route. Ik vind het een eer dat Paul mij ook heeft gevraagd en verheug me er alvast op.








Verder nog een grappige gebeurtenis: een gezadeld paard, zonder ruiter, kwam me tegemoet en liep in draf verder. Ik dacht heel even aan een (misschien) ongeluk maar liep verder. Zo'n kwartier later hoorde ik een meisje iets roepen en toen ik ze zag bleek het een ruiter te zijn, zonder paard! Ik vermoedde dat het een wel eens met het ander te maken zou kunnen hebben (!) en vroeg het meisje of ze soms een zandkleurig paard zocht. Dat bleek zo te zijn. Het paard was ergens van geschrokken en had haar afgeworpen, waarna hij ervandoor was gegaan (ze was gelukkig ongedeerd). Hoogstwaarschijnlijk was het paard terug naar zijn stal aan het rennen zei het meisje, en ik had inderdaad een manege gezien, dus het arme kind had nog een wandeling van een kilometer of 6 tegoed! Op rijlaarzen! Maar omdat haar avontuur zich in tegenovergestelde richting van die van mij afspeelde heb ik haar succes gewenst en mijn weg vervolgd.

Mijn 32,5 km eindigde bij restaurant/speeltuin enz.. 'de Witte Steen' , daarna mocht ik nog (weer) een paar kilometer naar station Reuver.


Totale route inclusief vandaag:



Reacties